اولین المپیاد آموزش زبان فارسی در لبنان برگزار شد
نوشته شده توسط : vzwdolor

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از بیروت، بیش از سه سال است كه از آغاز آموزش زبان فارسی در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان المهدی(عج) لبنان می گذرد.

در این راستا رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با همكاری مدیریت مدارس المهدی(عج)به منظور تثبیت برنامه های آموزشی ، نخستین آزمون المپیاد سراسری زبان فارسی را برگزار كرد.

مرحله نخست شامل آزمون كتبی و شفاهی همزمان در شعبه‌های سیزده‌گانه مدارس المهدی(عج) میان نهصد دانش‌آموز دختر و پسر برگزار شد و نهایتاً صد نفر برتر در این مرحله برگزیده شدند.

مرحله دوم نیز به‌صورت آزمون كتبی 90 دقیقه‌ای میان این یكصدنفر به‌شكل متمركز در رایزنی فرهنگی ایران در بیروت برگزار شد كه سوالات آن در زمینه‌های واژگان، دستور زبان، متن و درك مطلب، انشاء و خلاصه‌نویسی و دیگر مهارت‌های نوشتاری زبان فارسی بود.

مرحله سوم و پایانی نیز به‌صورت آزمون شفاهی میان 32 نفر منتخب راه یافته به این مرحله برگزار شد. این مرحله شامل یك مصاحبه ده دقیقه‌ای در زمینه‌ گفت وگوی های روزمره، پرسش‌هایی از محتوای كتاب، توصیف عكس و تلفظ بود.

بر اساس برنامه پیش‌بینی شده از سی نفر برتر المپیاد در سه سطح تقدیر بعمل خواهد آمد.

ده نفر نخست جایزه سفر یك هفته‌ای به ایران، ده نفر دوم جایزه نقدی معادل دویست دلار به‌همراه مجموعه كتاب و نرم‌افزار زبان فارسی و ده نفر سوم جایزه نقدی معادل 135 دلار به‌همراه مجموعه كتاب و نرم‌افزار زبان فارسی دریافت خواهند كرد.

خاورم*2024 **1446





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: